Seneste aktiviteter

  • Helena Marie Meyer changed their profile picture 1 year, 12 months ago

  • Skalering af agilitet er et populært emne. Især DAD, LeSS og SAFe forsøger at give svar på hvordan store virksomheder kan komme med på den “agile” vogn. En ting er dog lidt overset; Er I sikre på at I er nød t […]

    • Jep. Conway’s law. Din arkitektur kommer til at afspejle din organisation – eller omvendt. Endnu en grund til at der er meget at vinde ved at splitte monolitter op i organisationen og i koden.

  • For nogen tid siden skrev jeg om den agile transformation i Danske Bank og om hvilke tiltag der på daværende tidspunkt blev iværksat for at fastholde agiliteten i organisationen. Sidenhen har jeg talt med and […]

    • Hi Siva

      Thank you for your comment. I hope to make an English translation of my blogs at some point in time 🙂 Glad that they are understandable via Google Translate!

      Rasmus

  • Overskriften siger det hele: Scrum er ikke en løsning på noget som helst, så vi skal lade være med at fremstille det sådan. Alle bliver skuffede, og nej-sigere får mulighed for kategorisk at afvise de agile værdi […]

    • Den med sand i skoen var nok lidt en smart bemærkning fra min side :). Det er min erfaring at man i de fleste organisationer er nød til at acceptere at gå udenom en kampesten eller to og så gå videre til at fjerne lidt mindre sten.

  • “Programkode har masse og dermed tyngdekraft. Programkode tiltrækker mere programkode og hvis man ikke passer på, ender man med et sort hul, der til sidst opsluger alle udviklingsresourcer.”
    Det er et af de u […]

  • Det at skrive software er en kompliceret proces. Hvilket sprog, værktøjer for slet ikke at nævne valg af editor. Har man forstået domænet og meget andet.

    Men i sidste ende handler det om mennesker, og h […]

  • På dette års GOTO. Er der en masse stande fra diverse firmaer der har smarte logoer pamfletter mm. Midt bland dem står der med hvide bogstaver på konge blå baggrund “Skatteministeriet”. For at finde ud af hv […]

  • Halvt igennem den anden dag af GOTO, og jeg sidder og lytter til hvordan mennesker reagerer i semi-selvkørende biler (link). Et af deres forsøg viser at folk meget hurtigt taber interesse i at følge trafikken, nå […]

  • Over to millioner apps. Så mange apps er der “tilgængelige” via Apples Appstore. Anførselstegnene er ikke tilfældige – for med top lister, featured apps og andre kategoriseringer er der en stor del der aldrig bli […]

  • Jeg må krybe til korset og indrømme at jeg er ikke udvikler længere, og derfor er der rigtig mange af de emner som jeg engang syntes var enormt spændende ved Goto der ikke rigtig fanger længere. Derfor var […]

  • I disse dage sidder jeg på GOTO-konferencen i København og filosoferer over konferencens emner.

    Forleden gav jeg et interview om Scrum til en speciale-studerende og blev fanget af et svært spørgsmål. “Hvis du b […]

    • Hvis jeg kun kunne vælge at beholde et enkelt element fra Scrum så ville det være Retrospectives!

      • Så er vi helt enige. Gad vide om det ville være anderledes, hvis man kom fra en anden kultur? Visse asiatiske kulturer har svært ved at tale om fejl overhovedet – i hvert fald de folk jeg har stødt på i virkelighedens verden. Gad vide om retrospectives er et ringere eller måske bedre værktøj for dem?

  • I disse dage sidder jeg på GOTO-konferencen i København og filosoferer over konferencens emner.

    Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har det svært med hvordan vi i branchen smider om os med vage buz […]

  • Poul Foged wrote a new post, C# i fornyet kamp, on the site Poul Foged 2 years ago

    Da jeg i 2000 hørte at Microsoft var på vej med et nyt sprog var jeg skeptisk; jeg var lige gået i gang med Java og synes at det var en drøm at arbejde med. Det var allerede en stor mundfuld at skulle lære JVM […]

  • peterjc wrote a new post, GOTO new idea, on the site Peter Juhl Christiansen 2 years ago

    Disclaimer følgende tekst kan indeholde lommefilosofisk, højtravende humanist agtigt løsslupne tanker, uden egentlig hold i fakta.

    Software udvikling handler ofte om at få en go ide, hvilken løs […]

  • Andreas Ryge wrote a new post, Agile på GOTO, on the site Andreas Ryge 2 years ago

    En af mine store aversioner er Scrum. Det til trods for, at jeg i en årerække advokerede for netop Scrum. Da jeg konstaterede, at Scrum ikke rigtig virkede, forsøgte jeg mig med Kanban, hvilket jeg havde st […]

  • Læste I dr.dk’s artikel om panama-papirene? Deri kan man læse at panamapapirene angiveligt indeholder informationer om 5-600 danskeres skattely-aktiviteter.

    De papirer der omtales er en del af de 11,5 mil […]

  • Ved en pool på Kreta står en strandstol og et lille bord. På bordet står et glas med White Russian og der ligger en bog, men hvilken bog? En bog om Phoenix. Men hvorfor en ikke en Stig Larson Roman eller til […]

  • Andreas Ryge wrote a new post, GOTO 2016, on the site Andreas Ryge 2 years ago

    Efteråret er konferencetid – i hvert fald for mig. Her i efteråret ligger 3 konferencer, som jeg plejer at deltage i. Den første er allerede overstået og de næste 2 er “GOTO” og “Spark Summit”. GOTO afholdes alle […]

  • Et af de hyppigste spørgsmål der stilles i forbindelse med Scrum er – er der plads til en projektleder når man vil tænke agilt og arbejde efter Scrum? I min optik er det et spørgsmål der ikke har et entydigt svar, […]

  • Er pretotyping det nye sort indenfor agil softwareudvikling og innovation? Jeg satte mig selv en udfordring at finde ud af om arbejdsformen gav mening for mig.

    I mit daglige virke er jeg agil coach og arbejder […]

    • Jeg tror at de største udfordringer er at finde de korrekte respondenter samt at holde snuden i sporet. Inputs kan let stikke i mange retninger – også væk fra den oprindelige tanke.

      Angående begrænsing, så tænker jeg at det umiddelbart finder bedst anvendelse ved produktudvikling og ideskabelse da det leder til en konkretisering af en hypotese.

    • Fedt spil. Men svært.

      Jeg ønsker mig flere liv, og måske mindre abrupt død. 🙂

      • Tak for feedback på produktet. Vi er også kommet til en række forbedringer: banen er for svær, gameplay skal være mere tro mod de faktiske regler (dvs man får 3 forsøg til at forcere en forhindring og springer man ikke langt nok får man fejl point) og så skal ‘dødsscenen’ ikke bare springe direkte til menuen 🙂

    • Fedt spil. Men svært.

      Jeg ønsker mig flere liv, og måske mindre abrupt død. 🙂

    • Fedt spil. Men svært.

      Jeg ønsker mig flere liv, og måske mindre abrupt død. 🙂

  • Load More